Wat zijn uw behoeften?

Om het aanbod te kiezen dat het best is afgestemd op uw behoeften, moet u weten wat voor type consument u bent:

  • aantal oproepen verzonden;
  • aantal sms’en of mms’en;
  • datadownload;
  • voornaamste tijdstip waarop u de diensten gebruikt;
  • beschikbare budget;
  • oproepen naar het buitenland;
  • oproepen tijdens reizen naar het buitenland (in Europa, buiten Europa).

U kunt uw “gebruikspatroon” opvragen op de klantenpagina die uw operator op zijn website ter beschikking stelt van zijn abonnees.

U kunt het tariefvergelijkingsprogramma gebruiken dat het BIPT ter beschikking stelt om de aanbiedingen van de verschillende operatoren te vergelijken. Dit vindt u op www.bestetarief.be.

Uw telefonieoperator moet, op eigen initiatief, eenmaal per jaar op uw factuur vermelden welk van zijn tariefplannen het voordeligste zou zijn voor u.

Bovendien mag u hem vragen om u te melden welk van zijn tariefplannen het beste geschikt zou zijn voor u. De operator moet u antwoorden binnen een termijn van maximaal 2 weken.