U heeft het recht om klacht in te dienen

Verschillende diensten kunnen u helpen bij een klacht. 

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie


Het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT)

  • Het BIPT kijkt na of de Belgische telecomoperatoren zich aan de regels houden. 
  • Bij het BIPT vindt u meer informatie over uw rechten als klant:
  • Belangrijk: het BIPT helpt u niet met een individuele klacht. Dat doet de Ombudsdienst voor Telecommunicatie wel. 


De Federale Overheidsdienst Dienst voor Economie (kort: FOD Economie)

  • De FOD Economie behandelt uw klachten over bijvoorbeeld ongepaste reclame of fraude van Belgische telecomoperatoren.
  • Surf naar https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/ om online klacht in te dienen.
  • Belangrijk: de FOD Economie kan u geen schadevergoeding geven. 


Tot slot kunt u ook terecht bij de gewone rechter.



De audio-versie vindt u hieronder bij "Bestand downloaden" :

Bestand downloaden (MP3 2.27 MB)