Je hebt een vaste lijn

  • Je behoudt je telefoonnummer als je in dezelfde telefoonzone blijft.
  • Je tekent of valideert online een schriftelijke opdracht aan je nieuwe telecomoperator. Daarin zeg je dat jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden.
  • Jouw nieuwe operator sluit je oude abonnement af en neemt je oude nummer over.
  • Je kunt jouw telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest daarvoor zelf een datum.
  • Is jouw telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heb je  recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). Je krijgt die niet automatisch. Je moet de vergoeding zelf aanvragen aan jouw nieuwe operator. Dat doe je binnen 6 maanden.

Je hebt een gsm:

  • Je kan jouw telefoonnummer altijd behouden. Je hebt enkel een simkaart nodig van je nieuwe operator.
  • Je tekent of valideert online een schriftelijke opdracht aan je nieuwe telecomoperator. Daarin zeg je dat jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden.
  • Jouw nieuwe operator sluit je oude abonnement af, neemt je oude nummer over en activeert jouw nieuwe simkaart.
  • Je kunt je telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest daarvoor zelf een datum.
  • Is je telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heb je recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). Je krijgt die niet automatisch. Je moet de schadevergoeding zelf aanvragen aan jouw nieuwe telecomoperator. Dat doe je binnen de 6 maanden.

Terugbetaling van het voorafbetaalde krediet 

Wanneer u van mobiele operator verandert en u behoudt uw oud nummer, dan kan u, indien u een voorafbetaalde kaart gebruikt, aan uw vorige operator vragen om het resterende krediet op uw kaart terug te betalen.

Dat verzoek moet worden ingediend tijdens de maand die volgt op de nummeroverdracht.

Het resterende krediet is het niet-gebruikte bedrag van de laatste herlaadbeurt, exclusief de bonus die u tijdens die herlaadbeurt zou hebben verkregen.

Raadpleeg de website van uw vorige operator om te weten te komen hoe dit verzoek kan worden ingediend en wat de nadere bepalingen van terugbetaling zijn.

Uw vorige operator kan u in elk geval € 5 aan administratieve kosten factureren voor de verrichting.

Dit bedrag is niet onderworpen aan btw. 

Kan je jouw e-mailadres behouden?

Je hebt een e-mailadres zonder domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: je hebt je eigen domeinnaam (jan@smet.be) of je gebruikt een Gmail-adres, een Hotmail-adres, een Yahoo-adres...

Je kunt dit e-mailadres altijd behouden.

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator

Bijvoorbeeld: jan.smet@skynet.be, jan.smet@telenet.be...

Je kunt dit e-mailadres 18 maanden gratis behouden. Je moet dat wel aanvragen vóór jouw abonnement afloopt. Je operator moet jou één van deze opties aanbieden:

  • je oude e-mailadres 18 maanden blijven gebruiken.
  • je oude e-mailadres onmiddellijk afsluiten, maar de operator stuurt wel jouw e-mails naar het oudere adres gedurende 18 maanden door naar jouw nieuwe e-mailadres.

In die tijd bezorg je mensen zelf je nieuwe e-mailadres.

Je kan het (door jouw operator) gekozen systeem verder laten lopen na de 18 maanden, maar dan kan je oude operator daarvoor kosten aanrekenen.

De verlenging na 18 maanden gebeurt niet automatisch. Je moet de verlenging zelf aanvragen.

This webpage is part of an EU quality network

Naar boven